יום הלבוש הצ'רקסי

 
בכל שנה בתאריך ה -28 בספטמבר הצ'רקסים ברחבי העולם מציינים את יום הלבוש הצ'רקסי. ציון יום זה נחשב למנהג חדש-ישן כאשר לפני כ-6 שנים מנהיגי רפובליקת אדיגיה ( מערב הקווקז ) החזירו עטרה ליושנה והחלו לחגוג את היום הזה כיום הלבוש הצ'רקסי.
עד מהרה הרפובליקות הצ'רקסית הנוספות בקווקז יחד עם הצ'רקסים בפזורה החלו ליישם מחדש את המנהג של יום הלבוש הצ'רקסי והוא הפך ליום חג לאומי.
בעקבות העובדה כי רוב העם הצ'רקסי חי בפזורה, ציון ימים כאלו בדומה ליום השפה הצ'רקסית או יום הדגל הצ'רקסי הנו חשוב ביותר לצורך השמירה על הזהות הלאומית.
הלבוש הצ'רקסי – אדיגה ש'וואש'ה – Адыгэ Шъуашэ הוא לבוש מסורתי שהותאם לצרכי החברה הצ'רקסית שחי בקווקז עוד מהאלף הרביעי לפני הספירה הנוצרית.
מאפייני הלבוש הגברי הנו התאמה ללוחמים הצ'רקסים כאשר מחד גיסא הלבוש יהיה נוח לרכיבה על סוסים ולביצוע משימות ביתיות ומאידך גיסא ישמש כמדי לוחם.
הלבוש הנשי מתאפיין בשמלה מלכותית מעוטרת מאוד עם אורנמנטים ייחודיים של הצ'רקסים. המראה החיצוני של הנשים הצ'רקסיות שלבשו את השמלות שלהן יצר אחדות כך שלא תהיינה הבדלה בין הנשים לא במראה ולא במעמד.
 
לימים עמי קווקז הנוספים ראו את היתרונות בסגנון לבוש זה והחלו גם הם לאמץ את הלבוש הצ'רקסי.
הנכם מוזמנים להגיע אל המרכז למורשת הצ'רקסית ולגלות עוד אודות העם הצ'רקסי בסיור מרתק.

פוסטים קשורים

סיפורי הצ'רקסים
עין זיוואן, הישוב הצ'רקסי

אחרי שבוע שלם בו התיירים מילאו את השדות המושלגים בצפון רמת הגולן כאן המקום לחשוף אתכם לישובים הצ'רקסים שהיו ברמת הגולן עד לשנת 1967. אחד

סיפורי הצ'רקסים
הספר נמסר אחרי 53 שנים!

הספר " адыгские народные орнаменты " – אורנמנטים אדיגים מהכפר עין זיוואן נמסר למרכז למורשת הצ'רקסית אחרי 53 שנים ! בזמן מלחמת ששת הימים וכיבוש

סיפורי הצ'רקסים
קרבות האצילים הקברדינים – 1779

המערכה הראשונה של כיבוש צ'ירקסיה על ידי האימפריה הרוסית חל בשנת 1763 עם הצבת מבצרים רוסיים בחלקה המערבי של הקווקז בחבל קבארדה. הצ'רקסים שהתנגדו לכיבוש

סיפורי הצ'רקסים
הנסיך הקברדיני אידר טימרוק

מי הוא הנסיך הקברדיני המפורסם של הצ'רקסים מתקופת המאה ה-16? אידר טימרוק נולד בשנת 1502 למשפחת נסיכים קברדנית והוא נינו של הנסיך אינאל הגדול ואביו