סיורים מודרכים

הסיורים המודרכים בסמטאות הציוריות והעתיקות מעניק תחושה של ביקור בארץ רחוקה. הזדמנות נהדרת להכיר את המבנים המרכזיים בכפר: המסגד, בית שוגן, בית חתוקאי ולהתרשם מסגנון הבנייה הצ'רקסי שנשמר בקפדנות, ומשילוב בין ישן לחדש בבנייה ובסגנון החיים בכפר כמא. הסיורים מתקיימים עם מדריך צ'רקסי בן במקום ובתיאום מראש בלבד.

המבקרים זוכים לסיור אישי בליווי מדריך מקומי מרגע כניסתם ועד עזיבתם את המקום. הסיור מתחיל בהתכנסות באולם קנוקוב ואחרי היכרות קצרה בין האורחים למדריך אנו מקרינים את הסרטון "מורשת צ'רקסית" החושף את המבקרים אל התרבות וההיסטוריה הצ'רקסית. בתום הצפייה בסרט המדריך מלווה את המבקרים למוזיאון הצ'רקסי המורכב מארבעה חדרי תצוגה עם מאות פריטים עתיקים ונדירים. בכל אחד מן החדרים המדריך מסביר על חלק מהפריטים הייחודיים כגון הלבוש המסורתי, עבודות יד של הנשים, עריסת התינוקות, כלי הנגינה, המטבח הצ'רקסי ועוד.

הסיורים שלנו מועברים על ידי מדריכים בני ובנות המקום והליווי החם של המדריכים לאורך כל הסיור מעניק יחס אישי לכל מבקר וכל סיור כזה הופך לחוויה אישית. הסיורים שלנו מועברים בארבע שפות שונות; עברית, אנגלית, ערבית, צ'רקסית.

משך זמן הסיור הבסיסי במכרז למורשת הצ'רקסית אורך כשעה אחת.

לרשות המבקרים עומדים אפשרויות נוספות; סיור בגרעין הוותיק של כפר כמא, מופע פולקלור, טעימות מהמטבח הצ'רקסי ועוד.