הלוחמת נארת סאנה ומעיין הנעורים

במיתולוגיה הצ'רקסית הנשים עמדו לצדם של הגברים גם בעת הלחימה. הן ידעו לרכוב על סוסים ולהציג מיומנויות לחימה מהדרג הגבוהה ביותר. הבלשן והחוקר ג'ון קולורוסו מציין בספרו סאגת הנאתרים את הדמיון בין הנשים האמזונות במיתולוגיה היוונית לזו של הלוחמות הנארתים.
אם נסתמך על סיפורי עמים בחברה הצ'רקסית לא מן הנמנע כי נשים צ'רקסיות היו מקור ההשראה של האמזונות. אחד מן הסיפורים הללו היא על הלוחמת נארת סאנה אשר נודעה בכישורי הציד שלה ובלטה בין היתר ביכולות הצליפה שלה בעודה רוכבת על הסוס.
הלוחמות הצ'רקסיות לא פחדו לצאת אל הקרב יחד באותה השורה עם הלוחמים, הן היו אמיצות מאוד ואף חזקות פיזית. הן ידעו לא להסס בשדה הקרב לנעוץ את הפגיון באויב המר, לשרוד פציעות ואף להבריא מהכשות של נחשים ארסיים. עם זו הן ידעו להיות רגישות בלב ואף לאהוב.
ביום מן הימים בעת רכיבתה נארת סאנה הופתעה על ידי רוכב סמוי שניצמד אליה.נארת סאנה שלא ידעה במי מדובר וחשדה ברוכב הצליחה להלום בו בעוצמה ולהפילו אל הקרקע. משנתגלו פניו של הרוכב היא פרצה בבכי וישר קפצה מהסוס שלה ורצה אל עבר הרוכב שעל הקרקע. " לא, לא, הרגתי את אהוב ליבי " היא צרחה. באופן אירוני הרוכב הלא מוכר היה למעשה אהוב ליבה ובסך הכל רצה להפתיע אותה ולהתלוצץ עמה. אך עתה מצא את מותו בידי אהובה.
 
היא חיבקה אותו ונישקה אותו אולי ליבו יחזור לפעום אך דבר זה לא הועיל. ליבו נדם וגופתו החל להתקרר. הוא כבר לא שמע את קולה. נארת סאנה אחזה בו בחוזקה רבה ומיררה בבכי " השמש שלי שקע לנצח ". משלא יכלה להמשיך לחיות בלעדיו היא שלפה את הפגיון שלה ונעצה אותו בלבה והתאבדה.
במקום בו שכבו הגופות של זוג האוהבים, האדמה ספגה את אהבתם העזה והחל לנבוע בו מים מינרלים אשר יכולים לרפא מחלות. אנשים בעלי מחלות אשר ישתו ממעין זו מתרפאים וכוחותיהם מתחזקים.
מעיין נארת סאנה ( נארזאן ) נמצא כיום בעיר קיסלובודסק בדומה למעיינות נוספים. מי המעיינות מגיעים מהקרחונים של הרי האלברוס אשר נמסים וחודרים אל מעמקי האדמה.

פוסטים קשורים

סיפורי הצ'רקסים
עין זיוואן, הישוב הצ'רקסי

אחרי שבוע שלם בו התיירים מילאו את השדות המושלגים בצפון רמת הגולן כאן המקום לחשוף אתכם לישובים הצ'רקסים שהיו ברמת הגולן עד לשנת 1967. אחד

סיפורי הצ'רקסים
הספר נמסר אחרי 53 שנים!

הספר " адыгские народные орнаменты " – אורנמנטים אדיגים מהכפר עין זיוואן נמסר למרכז למורשת הצ'רקסית אחרי 53 שנים ! בזמן מלחמת ששת הימים וכיבוש

סיפורי הצ'רקסים
קרבות האצילים הקברדינים – 1779

המערכה הראשונה של כיבוש צ'ירקסיה על ידי האימפריה הרוסית חל בשנת 1763 עם הצבת מבצרים רוסיים בחלקה המערבי של הקווקז בחבל קבארדה. הצ'רקסים שהתנגדו לכיבוש

סיפורי הצ'רקסים
הנסיך הקברדיני אידר טימרוק

מי הוא הנסיך הקברדיני המפורסם של הצ'רקסים מתקופת המאה ה-16? אידר טימרוק נולד בשנת 1502 למשפחת נסיכים קברדנית והוא נינו של הנסיך אינאל הגדול ואביו